11 december 2006

* week 6: babysitten op 10 december 2006

Vandaag gingen m'n pleegouders Cynthia en Thorsten met Ezira en Venus naar de Clubmatch in Zeist en ze hadden m'n nieuwe baasje en vrouwtje gevraagd om deze dag te komen babysitten.
's Morgens om zeven uur zaten we alle dertien klaar om hen, bij het licht van deze prachtige - en zeer professioneel opgehangen - plafonnière, een enthousiast welkom te heten.
ik ben eerst 'es heel braaf op een mooi kussen gaan liggen want ik
wilde natuurlijk wel een goede indruk op die mensen maken
en om te laten zien dat ik, behalve rustig, ook héél speels ben
heb ik ze gedemonstreerd hoe een pup het snelst
een flossy uiteen kan rafelen
van die flossy bleef dan ook weinig over, dat zul je begrijpen..
hoewel ik me lekker kon uitleven, merkte ik toch
dat ik steeds in de gaten gehouden werd...
een puppy als ik moet natuurlijk nog veel leren en om 8 uur stond de les 'tongzoenen' op het programma. Dat werd me een keertje voorgedaan en nu kan ik het al helemaal zelf!
m'n nieuwe vrouwtje had, ter ere van mijn rode halsbandje,
een rode trui aangetrokken
ik vind haar hartstikke lief en klauter daarom
graag steeds even bij haar op schoot...
...en dan merk ik dat ze mij óók hartstikke lief vindt!
en dus knuffelen we samen flink wat af
maar ik heb nog negen broertjes en zusjes en die willen (en krijgen!)
dan natuurlijk óók allemaal een knuf
maar ik kom gewoon steeds weer bij m'n vrouwtje terug
want zij en ik horen nu en voor altijd bij elkaar
dan knabbel ik 'es wat aan haar hand...
...of lik ik aan haar vingers...
...of ik bijt 'es wat op een nagel...
...maar lekker happen in die rode trui vind ik eigenlijk wel het allerleukst!
maar m'n vrouwtje wordt niet eens boos en samen lachen we er om
na dat speelkwartiertje werd ik wel een beetje slaperig
en dus gingen m'n vrouwtje en ik samen een klein slaapje doen
daarna mochten we allemaal even naar buiten...
...ik werd opgetild...
... geknuffeld...
... er werden lieve woordjes in m'n oortje gefluisterd...
...ik werd gezoend...
...omarmd...
... wéér gezoend...
...lief toegesproken...
... en heerlijk in m'n hals gekriebeld
en toen werd het tijd om weer naar binnen te gaan
maar heb ik eerst nog even achter wat blaadjes aangejaagd
en een enorme plas gedaan
toen ik weer binnen was heb ik nog heel even met m'n nieuwe baasje gespeeld
(want die had wat lekkers bij zich en dan wil ik echt wel even leuk meedoen)
(al is zo'n reuzenkauwfstaaf eigenlijk veel te groot voor mijn kleine bekkie)
deze kolos is m'n grote broer...
...hij is héél lief en heeft van die grappige oren
en ook al was ik al best wel moe...
ik wilde nog best wel eventjes spelen
en poseren met dit geel-oranje gedrocht
(die beslist géén lid is van de Skah-Dakota familie!)
een andere grote broer van me heeft al een veilig slaapplekje gevonden
en datzelfde geldt ook voor deze jongeman
onder deze wakende blik hebben we toen allemaal een slaapplekje opgezocht
en ik twijfelde nog even tussen een kussentje en een mandje
ik moest kiezen en dat viel niet mee, maar of dit gaapje kwam door m'n vermoeidheid of dat het een oversprong-gaapje was... dát vertel ik lekker niet!
ik besloot om gezellig bij m'n broertje in het mandje te gaan slapen
maar begrijp nog steeds niet waarom hij z'n koppie over de rand liet bengelen
erg lang heb ik daar ook niet meer over nagedacht
want ik viel al snel in een hele diepe slaap.
Het was een fantastische dag.
Tot een volgende keer!
- Ayla -


Enkele filmpjes (zonder geluid) van deze dag
waarin, met uitzondering van filmpje 1,
Ayla (met het rode halsbandje) de hoofdrol speelt:

filmpje 1 (56 sec.):
Enola stoeit met Ghuna



filmpje 2 (79 sec.):
Ayla kluift op een botje



filmpje 3 (61 sec.):
Ayla stoeit met haar vrouwtje



filmpje 4 (60 sec.):
Ayla probeert - tevergeefs - de andere puppy's
bij haar vrouwtje weg te jagen



filmpje 5 (59 sec.):
Ayla hapt in haar nieuwe vrouwtje



filmpje 6 (73 sec.):
Ayla hapt harder...