17 december 2006

* week 7: 16 december - eindelijk naar huis!

Zaterdagmiddag 16 december was het dan eindelijk zover: ik mocht met m'n nieuwe baasje en vrouwtje mee naar huis! Maar voor Cynthia me wilde afstaan heeft ze me eerst heerlijk gewassen, gekamd, geborsteld, geföhnd en, vooral, héérlijk geknuffeld. Ze is een echte schat!
M'n moeder Charu was erbij en zag er, tevreden kijkend, op toe dat ik er piekfijn uit kwam te zien. Daarna mocht ik even poseren voor fotograaf Thorsten en laten zien hoe mooi ik was - en wat denk je? Ik was meteen 'Best in Show'! Okee, ik was dan misschien de enige deelnemende hond, maar daar gaat het nu even niet over want ik was deze middag eventjes de allermooiste. Lekker puh!

Meteen daarna kwamen m'n nieuwe baasje en vrouwtje binnen en mocht ik alwéér op de foto! (Niet verder vertellen hoor, maar ik denk dat Cynthia hun koppies lang niet zo mooi vond als 't mijne, want ze zette hen meteen een rare rode muts op!)

Na een toch wel een beetje emotioneel afscheid mocht ik mee in de auto naar mijn nieuwe thuis. Onderweg heb ik lekker liggen slapen op de schoot van m'n vrouwtje.
Halverwege hebben we nog ergens een tussenstop gemaakt. Waarom dat nou precies nodig was weet ik niet, want ik hoefde echt geen plas te doen. M'n baasje wel, dus misschien ging het alleen maar daarom?
Ik liet 'm dus maar even z'n gang gaan en ben gaan zitten wachten, met m'n billen in het kletsnatte gras!
Toen we eindelijk thuis kwamen, heb ik eerst 'es even de boel verkend. Nou, niet onaardig. En lekker rustig, want andere hondjes zijn er niet en ik heb er dus het rijk alleen!
Middenin de kamer ontdekte ik een prachtige bench, helemaal voor mij alleen! Het is echt een hele grote, dus ik heb 'm al 'Mercedes' gedoopt.
Inderdaad: een echte 'Mercedes bench' dus eigenlijk!
De bench lag bezaaid met lekkers, speeltjes en knuffels...
...en er bovenop ontdekte ik nog veel meer leuke en lekkere dingen!
Natuurlijk heb ik ook even leuk met m'n vrouwtje gespeeld...



... en na een tijdje werd ik toch wel een beetje moe en ben ik aan de voeten van m'n baasje gaan liggen...
... gelukkig begreep hij al snel wat ik wilde dus hij tilde me bij hem op schoot...
... waar ik vrijwel direct in slaap viel...
... in een hele ontspannen, diepe slaap...

Later die nacht zijn we naar de slaapkamer gegaan en hebben we allemaal een heerlijke en rustige nacht gehad. In de slaap-pauze, om een uur of vier, heb ik nog even een grote plas in de tuin gedaan en daarna sliepen we allemaal weer lekker verder.

Ik ben benieuwd wat er binnenkort allemaal nog te beleven valt
in dit honden-minnend huis.

Tot de volgende keer!
- Ayla -