05 januari 2007

* week 10 en 11: mini-reunie

6 januari:

Vandaag kreeg ik visite: m'n broer Smile en m'n zusje Ghuna
kwamen hier een dagje ravotten.





Deze eerste vijf foto's zijn allemaal van m'n broer Smile.
Eigenlijk mag ik wel grote broer zeggen want hij weegt
bijna tweemaal zoveel als ik.
Smile is een hele lieve, wijze knuffelbeer.

Samen uit één bak water drinken was geen enkel probleem:

Maar meteen daarna heb ik Smile toch maar weer even onder de heg gejaagd.
Je moet toch wel even laten zien wie er hier écht de baas is, vind ik.

Moet je de grote Smile nou 'es beteuterd zien kijken:


Maar wat ís het een mooi joch, niet?


M'n vrouwtje kon het ook heel goed met m'n broer vinden:

Smile lag het liefst bij de heg op een botje te kluiven
en daarvandaan de vele stoeipartijtjes
tussen Ghuna en mij te observeren.

Nou, je ziet wel: botjes kluiven is ook één van mijn favoriete bezigheden!

Familie op bezoek is op zich hartstikke leuk hoor,
maar je bent wel de hele dag bezig om de boel een beetje in de gaten te houden.

Dit is m'n zusje Ghuna.
We hebben flink gestoeid om te zien wie er de baas was
maar we zijn ook heerlijk samen aan het ravotten geweest.
Zo hebben we samen een hele diepe kuil gegraven en - in een uitstekende
samenwerking - een heg gesloopt.

Smile deed dan niet mee - hij ging veel liever m'n vrouwtje knuffelen.



Die stoeispelletjes gingen er soms even fel aan toe...

Maar daarna gingen we weer gezellig botjes kluiven.


Zelf deed ik dat kluifwerk vanaf een centrale plek op het gazon...


...terwijl Ghuna een strategische plek bij de heg had uitgezocht.








Dit is het begin van die hele diepe kuil...



Aan het eind van de dag waren we alledrie hartstikke moe.
Smile was de eerste die ging liggen; hij legde z'n koppie op een blok hout
en viel binnen twee tellen in een hele diepe slaap.

Ghuna en ik zijn toen lekker bij hem gaan liggen en zijn,
met onze koppies tegen elkaar aan, ook lekker gaan slapen.


Het was een hele leuke dag en ik vond het erg leuk om
m'n broer en zusje weer 'es terug te zien.
Later hebben we ze weer naar hun eigen huis gebracht;
dus ik heb m'n moeder en de rest van de ouwe hap
ook nog weer even gezien. Het deed me goed.


5 januari:

Vanochtend heb ik een flinke boswandeling gemaakt en ik mocht lekker zonder riem rondrennen. Van m'n baasje leerde ik al een paar commando's, maar "kijk uit voor die vieze stinksloot" kende ik niet. Nu dus wel...




Tot gauw!

- Ayla -